Crimson Peak (2015)


Crimson Peak (2015)

ŽANR: drama/fantazija/horor
REŽIJA: Guillermo del Toro
SCENARIO: Guillermo del Toro, Matthew Robbins
ULOGE: Mia Wasikowska, Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Charlie Hunnam, Jim Beaver
ZEMLJA: SAD
TRAJANJE: 119 min.

     Guillermo del Toro, simpatični debeljuškasti Meksikanac mi je jedan od omiljenih redatelja zbog svoje mašte i vizuelnosti koju unosi u svoje filmove, a njegova najavljena adaptacija H.P. Lovecraftovih Planina ludila (At the Mountains of Madness) je nešto što priželjkujem godinama. Nakon drugog dijela Hellboyja, Hellboy II: Zlatna vojska (Hellboy II: The Golden Army, 2008.), del Toro je lutao od projekta do projekta, a onda je snimio Bitku za Pacifik (Pacific Rim, 2013.), koji priznajem nisam gledao, naučnofantastičnu akciju. Svojim posljednjim filmom, Grimizni vrh (Crimson Peak, 2015.), del Toro se vraća tamo gdje se osjeća kao kod kuće, horor žanr sa bajkovitim primjesama.

     Grimizni vrh je gotička priča o duhovima uz neizbježnu temu ljubavi, ali kada izađe iz del Torovog uma i još ga on uradi, možete očekivati sve. To je i priča o duhovima, i ljubavna priča, i triler o poremećenim ubicama i još štošta u jednom. Mlada Edith biva upozorena od strane duha svoje majke da se čuva “grimiznog vrha”, šta god to značilo, a onda se, godinama poslije, u njenom životu pojavi zavodljivi stranac, koji je odvodi iz Amerike u daleku Englesku na svoje porodično imanje pod imenom Allerdale Hall. To ništa ne bi bilo čudno da se u vili ne pojavljuje duh koji kao da Edith pokušava upozoriti na nešto, a onda saznaje da se to imanje naziva i Crimson Peak (Grimizni vrh), jer se nalazi iznad rudnika crvene gline. I tako se klupko tajni počinje odmotavati i kako pronalazi koji komadić slagalice i slaže ga na njegovo mjesto, Edith otkriva strašnu istinu koja je može koštati života.

     Del Toro je svoj dio posla odradio savršeno, onako kako se i očekivalo od njega, serviravši nam gotičko romantičnu priču o duhovima. Savršena atmosfera, vizuelno neodoljivo, što pokazuje da je del Toro zaista jedan sjajan vizuelac koji zna stvoriti atmosferu i držati vas na rubu sjedišta sve vrijeme. Inače, i sama podjela uloga mu je perfektna. Mia Wasikowska sa svojom blijedom pojavom je jednostavno rođena za lutanje hodnicima ukletog imanja, Jessica Chastain nimalo ne zaostaje za njom kao poremećena sestra, a Tom Hiddleston je jednostavno zavodljivi engleski plemić.

     Iako možda nije najbolji del Torov film, Grimizni vrh je jedan vrlo dobar film, ako ne očekujete previše horora u njemu. To je film koji više pažnje posvećuje napetoj atmosferi i posveti starim majstorima horora i filmovima o duhovima i ukletim kućama, a ne krvavim scenama i kasapljenju. Tako da će oni koji očekuju hektolitre krvi, vjerovatno biti razočarani dok će oni koji više cijene atmosferu uživati.

5 komentara na “Crimson Peak (2015)

  1. Deckard

    Meni je ovo bilo koma 😀 Slaba priča, nezanimljivi junaci, neodlučnost u žanru i vizualni identitet prije sadržaja. Lijepo za vidjeti, ali zaboravljiv i dosadnjikav film. Podsjetio me na onaj De Bontov remake, Haunted ili kako već.

    1. Da se razumijemo, priča je i meni u jednom trenutku zasmetala. Mogao je on to i bolje, ali je navodno mijenjao scenario dok je snimao pa vjerovatno zbog toga ima te… Nazovimo ih oscilacije. Ali je vizuelno primamljiv. Iskreno, nekako mi del Toro posrće u posljednje vrijeme. Da je horor, vala i nije, ali mi ima neki šmek pa mi se svidja zbog toga. Ja samo očekujem da počne snimati At the Mountains of Madness 😊

      1. Deckard

        Mislim da sam čitao kako je taj projekt stopiran jer je vizualno i pričom previše sličio Prometheusu, pa nije baš sigurno hoće li ga uopće snimati jer sad je, koliko sam pročitao, sav u angažmanu da pokrene snimanje Pacific Rima 2. Koji mi je bio zanimljiv… do neke mjere 😀

      2. Pacific Rim nisam gledao, ali ću valjda pogledati, a At the Mountains of Madness je H.P. Lovecraft i iz tog razloga čisto sumnjam da će ikad ugledati svjetlost dana. Mada mislim da sam negdje čitao da se projekat svidio Jamesu Cameronu koji bi ga producirao, a da ga del Toro radi. Time will tell 😊

      3. Deckard

        Scenarij je, koliko sam i ako sam dobro negdje pročitao, već bio napisan i Del Toro je imao zeleno svjetlo za projekt, ali je onda sve stalo kad je izašao Prometheus, koji se debelo oslanjao na radnju Planina Ludila. Roman sam, iskreno, pokušao čitati jednom prilikom, ali nije mi bio baš nešto. Možda bi film bio bolji. Ako ništa drugo, barem bi bio kraći 😀

Komentariši

