The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)


Hobbit The Desolation of Smaug (2013)

ŽANR: avantura/fantazija
REŽIJA: Peter Jackson
SCENARIO: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro prema romanu The Hobbit J.R.R. Tolkiena
ULOGE: Martin Freeman, Ian McKellen, Richard Armitage, James Nesbitt, Ken Stott, Orlando Bloom, Evangeline Lily, Luke Evans, Benedict Cumberbatch, Lee Pace, Stephen Fry
ZEMLJA: SAD/Novi Zeland/Velika Britanija
TRAJANJE: 161 min.

     Da vrijeme brzo leti, nije nikakva tajna. Dok se okrenete, godina dana prođe, a da ni ne osjetite. Tako je i sa mnom. Kao da sam jučer sjedio ispred laptopa i kucao svoje mišljenje o Hobitu: Neočekivano putovanje (The Hobbit: An Unexpected Journey, 2012.), sav ushićen nakon dolaska iz kina, a evo već se spremam početi s osvrtom na drugi dio Jacksonove adaptacije romana J.R.R. Tolkiena, Hobit. Zbog obaveza, što privatnih, što poslovnih, nisam stigao otići prošle godine do kina pa čim sam malo dahnuo od obaveza, zaputio sam se put kina.

     Godina dana poslije i saga se nastavlja tačno tamo gdje smo ostavili patuljke, Bilba i Gandalfa u prvom dijelu. Put do Erebora je dug, pun opasnosti,  stari neprijatelj vreba iz sjena, spreman da napadne kada to niko ne očekuje, a stari Smaug usni na ogromnom patuljačkom blagu negdje u Kraljevstvu podno Gore.

     Novi dio trilogije koja to nije, nam donosi više svega od prvog dijela. Više akcije, više uzbuđenja, više… prestat ću jer ovo zvuči na neku otrcanu reklamu da vas odvede u kino. Šalu na stranu, prvom dijelu filma sam zamjerao na neujednačenom ritmu, na proširenju priče, dobro to ću zamjerati Jacksonu dokle sam živ jer je to uradio čisto zarade radi, ali nećemo o tome. Drugi dio je prilično lišen toga i u skoro svih 161 minutu filma gotovo da nema praznog hoda. Rekao sam gotovo, nije da ga nema, ali jedva da ga primjetite, jer Jackson šiba akcionu scenu za akcionom pa nam čak ubacuje i humora koji nas onako baš slatko nasmije. Barem nas u kinu jeste 🙂 Doduše, i dalje nema krvi što me je prilično nerviralo, baš kao i u prvom dijelu.

     Možemo mi govoriti kako je Jackson skupa s kompanijom proširio tananu dječju priču u trilogiju kako bi namuzao para. Možemo govoriti o njemu sve i svašta, ali čovjek je Tolkienov fan i sve ono što imamo protiv njega pada u vodu kada vidite svijet koji je izgradio u svojim filmovima. Mislim da bi čak i sam Tolkien pustio suzu da vidi kako svijet koji je on izmislio oživljava na velikom platnu. Ja znam da je mali geek u meni izašao na površinu i da je bio presretan dok je gledao film, ali i tužan kada se film završio, vapeći za još barem 200 minuta.

1 komentar na “The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

  1. Toma Bombadila u Prsatoj družini nema, ali kad treba zaradit pare i napravit trilogiju od jedne knjige (i to najtanje od knjiga o Prstenu), Legolas se ubacuje. Jedva čekam sljedeću godinu (ili kraj ove 😮 ) da vidim kako majstor od dva-tri poglavlja radi film od dva i pol sata 😀
    Film je sam po sebi zakon (prvi je bolji: ako ništa drugo, ne završava ovako glupo ko ovaj), ali treba biti realan – filmovi knjigama nisu ni do koljena.

Komentariši

