Total Recall (2012)


Total Recall (2012)

ŽANR: akcija/SF
REŽIJA: Len Wiseman
SCENARIO: Kurt Wimmer, Mark Bomback prema priči We Can Remember It For You Wholesale Philipa K. Dicka
ULOGE: Colin Farrell, Kate Beckinsale, Jessica Biel, Bryan Cranston, John Cho, Bill Nighy
ZEMLJA: SAD
TRAJANJE: 118 min. standardna verzija/130 min. Director's Cut verzija

     Budući da sam veliki ljubitelj naučne fantastike i bilo čega što ima makar prizvuk iste, žarko iščekujem sve što nam dolazi na male i velike ekrane iz te oblasti. Još ako se radi o adaptaciji djela Philipa K. Dicka, jednog od očeva moderne naučne fantastike, čovjeka koji nam je podario Specijalni izvještaj (Minority Report, 2002.) i Istrebljivača (Blade Runner, 1982.), doduše u pisanom obliku. Njihove filmske adaptacije se donekle razlikuju od predloška, ali je duh i atmosfera vjerno prenesena na filmsko platno.

     Totalni opoziv (Total Recall, 2012.) je najnovija adaptacija Dickovog djela. Zapravo, ovo nije ni adaptacija književnog djela već remake istoimenog filma Paula Verhoevena iz 1990. godine sa Arnoldom Schwarzeneggerom u glavnoj ulozi koji je pak bio temeljen na jednoj od priča Philipa K. Dicka. Doduše, original je uzeo tek neke elemente iz te priče i sve to odveo u nekom drugom smjeru tako da se komotno može nazvati originalnim filmom, a onda 22 godine poslije dobijete film koji je uzeo sve to, a onda oduzeo podosta toga, dodao bogdu nečeg svog i dobijemo… Iskreno govoreći, dobijemo jedan prosječan akcioni SF uz koji vam vrijeme proleti. Ništa posebno niti previše pamtljivo, posebno ako ga poredite sa originalom iz 1990.

     Bliži se kraj 21. stoljeća i Zemlja je toliko zagađena da postoje samo dva područja sposobna za život, nekadašnja Australija i Velika Britanija, koje povezuje Pad. To je doslovno tunel koji ide kroz samo Zemljino jezgro. Douglas Quaid je obični radnik kojeg muči jedan te isti san već neko vrijeme. Nakon što odlazi u Total Rekall, mjesto gdje možete proživjeti kakvu god želite virtuelnu avanturu, cijeli život mu se okreće naglavačke jer sve ono što je do tog trenutka poznavao kao svoj život se gubi i počinje adrenalinom nabijena akcija koja ne prestaje do samog kraja.

     Čuvši da će snimiti remake njegovog filma, Verhoeven je poludio govoreći sve i svašta, kako to samo on zna, ali s obzirom da se on tu i ne pita previše, producenti posao predadoše Britancu Lenu Wisemanu, čovjeku koji nam je donio prilično zabavan akciono-fantazijski serijal Podzemlje (Underworld), koji je ubijen nepotrebnim četvrtim dijelom prošle godine, u kojem je pokazao da vampiri i vukodlaci ne moraju biti bubuljičavi tinejdžeri drvenog izraza lica. On je zaslužan i za uzdizanje iz mrtvih, pomalo zaboravljenog, kultnog akcionog serijala, Umri muški (Die Hard) te je snimio zabavan četvrti dio, Umri muški 4.0 (Live Free or Die Hard, 2007.). Čujem da je sav njegov trud i rad pao u vodu sa ovim petim dijelom koji se vrti u kinima. Vidjet ćemo čim ugrabim vremena da odem do kina. Kao redatelj takvog pedigrea, Wiseman je vjerovatno bio najbolji čovjek za ovaj remake, pod uvjetom da su producenti ti koji su odlučili odvesti film iz smjera akcionog SF trilera u vode akcije sa elementima SF-a, ako nisu onda mu treba opaliti šamarčinu što ipak nije smanjio malo doživljaje. Bože moj, izgleda da je poenta svih remakeova: „veće, skuplje, napucanije, ne i nužno bolje“.

     Verhoeven Totalni opoziv je bio odlična mješavina SF-a, crnog humora i akcije sa primjesama trilera na način ekscentričnog Holanđanina. Wisemanov je totalna suprotnost: akcija, akcija i samo akcija već od samog početka filma, ali pije vode. Film prosto klizi svojih 118/130 minuta trajanja i nema dosadnih trenutaka. Priča je mogla biti puno, puno ispoliranija, neki likovi više iskorišteni, pojedine stvari su mogle komotno biti izbačene (poput scene boksa između Douglasa i robota na kraju filma). Ima film i svojih pozitivnih stvari, osim toga što je prilično pitak, kao npr. Kate Beckinsale u donjem vešu, Jessica Biehl, Kate Beckinsale u uz tijelo pripijenom odijelu, Kate i Jessica se nauljene mlate u donjem vešu u gumenom bazenu punom… Ups, to je nešto u mojoj glavi, ali se zaista biju u filmu. Jesam li spomenuo da su u filmu Jessica Biehl i Kate Beckinsale? Jesam? Tu su i legendarni Bill Nighy pa Bryan Cranston, koji je u posljednje vrijeme postao prilično tražena roba u Hollywoodu, ali nažalost, nijedan od njih dvojice nije iskorišten koliko je mogao, a obojica mogu toliko toga podariti. Veliki plus filma je i onaj prenapučeni, neonski izgled budućnosti, koji baca na Istrebljivača, ali kao što kolega Deckard reče, ima tu i osjećaja reciklaže iz Specijalnog izvještaja i Ja, robot (I, Robot, 2004.). Dobro, u današnje vrijeme rijetko da se nešto originalno može vidjeti, a pošto se ipak radi o reciklaži odličnih filmova, nemam ništa protiv.

     Vjerujem da će se mnogim ljubiteljima originala iz 1990. ovaj remake činiti nepotrebnim, što možda i jeste jer rijetko koji remake da je potreban, i da će ga odmah u startu odbaciti kao šugavo kopile, ali mu treba dati šansu. Zapravo, posmatrajte ga kao apsolutno drugi film, jer je zaista takva situacija, nemojte ga porediti sa originalom i dobit ćete film za odmaranje mozga u nedjeljno poslijepodne.

UKOLIKO VAM SE SVIDIO OVAJ FILM, POGLEDAJTE I:

Totalni opoziv (Total Recall, 1990.)

Istrebljivač (Blade Runner, 1982.)

Specijalni izvještaj (Minority Report, 2004.)

Sudija Dredd (Dredd, 2012.)

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s